DIY: Galaxy Shirt

Enkele dagen geleden kwam ik deze link tegen met daarop de uitleg om zelf een galaxy shirt te maken.
Dit wou ik ook heel graag proberen en het leek nog makkelijk ook!

Nodig:
Donkere (best zwarte) T-shirt
Bleekwater
Leeg spuitflesje
Textielverf en/of acrylverf in wit, paars, blauw, rood en geel

Hoe begin je eraan:
Spuit een mengeling van water een bleekwater op verschillende plaatsen op het T-shirt.
Laat een uurtje drogen, het wordt oranje.
Spoel goed uit met koud water en laat opnieuw drogen.
Daarna breng je de kleuren aan op het T-shirt met een sponsje of gewoon met je vingers.
Als laatste spat je met witte verf en een tandenborstel sterretjes.
Je kan ook stipjes zetten met een tandenstoker.

Resultaat:
Hieronder zie je een collage van het verloop van mijn werk.
Ik ben er wel redelijk tevreden over, al ben ik nog niet zeker of ik de T-shirt op een gewone schooldag ga aan doen... Thuis sowieso wel!
Maar ik moet zeggen, ik vind de T-shirt mooier op foto dan in het echt :)
Het is trouwens voor én achterkant die ik versierd heb, niet enkel de voorkant die je hier ziet.



Reacties